همشهری آنلاین: تیم ملی سوئیس در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا توانست با تساوی مقابل فرانسه به عنوان دومین تیم گروه A به دور یک‌هشتم نهایی صعود کند. رومانی در پی شکست از آلبانی مسابقات را وداع گفت.

Euro ۲۰۱۶

شامگاه یکشنبه (۱۹ ژوئن / ۳۰ خرداد) تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی در حضور ۵۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه لیل رویاروی هم قرار گرفتند. فرانسه دو بازی پیشین خود را با پیروزی به پایان برده بود. سوئیس نیز در یک دیدار پیروز شده و در بازی دیگر به تساوی دست یافته بود.

تیم ملی فرانسه از همان آغاز بازی در تلاش بود که کنترل میدان را در دست گیرد. فرانسویان از لحاظ موفقیت در نبرد تن‌به‌تن بر حریف خود برتری داشتند و ۷۱ درصد از دوئل‌ها در نیمه نخست را به سود خود به پایان بردند. آنها با بازی پرسرعت خود چندین بار خطرآفرین شدند، اما در باز کردن دروازه حریف ناکام ماندند. پل پوگبا در دقیقه ۱۲ بازی در پی سانتری که به محوطه جریمه سوئیس روانه شده بود، فرصتی خوب داشت که در پی واکنش دروازه‌بان سوئیس خنثی شد.

پوگبا که چهره‌ برتر تیمش در نیمه نخست بود، در دقایق بعد نیز خطرآفرین شد. او در دقیقه ۱۷ بازی در پی حرکتی انفرادی شوتی سنگین از فاصله ۲۵ متری به دروازه سوئیس شلیک کرد، اما تیر دروازه حریف سبب شد که این ضربه تماشایی به گل بدل نشود.

بازیکنان تیم ملی سوئیس از اواسط نیمه نخست تاکتیکی تهاجمی‌تر در پیش گرفتند و در فاز‌هایی از بازی نیز توانستند فرانسه را زیر فشار بگذارند. هر دو تیم در مجموع بازی سرگرم‌کننده و جذابی به نمایش گذاشتند، اما تلاش‌های آنان برای باز کردن دروازه مقابل بی‌ثمر ماند و نیمه اول به این ترتیب با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم این دیدار هم توپ با سرعتی درخور توجه در گردش بود. ملی‌پوشان فرانسه در نیمه دوم سهم بیشتری از بازی داشتند و چندین بار به‌طور جدی خطرآفرین شدند. آنها در دقیقه ۵۷ بازی به فرصتی فوق‌العاده دست یافتند. آنتوان گریزمان، مهاجم تیم ملی فرانسه علی‌رغم آن که در محاصره ۴ بازیکن سوئیس بود، شوتی محکم روانه دروازه حریف کرد، اما دروازه‌بان سوئیس با واکنشی عالی این حمله را خنثی کرد.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در اواسط نیمه دوم دیمیتری پایت، یکی از ستارگان خود را روانه میدان کرد تا حملات تیمش را تقویت کند. پایت که در دیدارهای پیشین فرانسه گلزنی کرده بود، در دقیقه ۷۵ شوتی سرضرب به دروازه سوئیس شلیک کرد، اما این بار هم تیر دروازه منجی سوئیسی‌ها شد.

پیکار دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. ملی‌پوشان سوئیس در مجموع عملکرد خوبی از خود در برابر فرانسه نشان دادند و با یک پیروزی و ۲ تساوی بلیت حضور در دور یک ‌هشتم نهایی را گرفتند.

  • رومانی صفر - آلبانی یک

به گزارش دويچه‌وله، در دیگر دیدار گروه A که هم‌زمان با بازی فرانسه مقابل سوئیس برگزار شد، تیم‌های ملی رومانی و آلبانی در حضور ۵۰ هزار تماشگر در ورزشگاه لیون به مصاف هم رفتند.

ملی‌پوشان آلبانی با تک ‌گل سادیکو، در دقیقه ۴۳ بازی توانستند با نتیجه یک بر صفر از سد رومانی بگذرند.

فوتبال رومانی-آلبانی

ملی‌پوشان رومانی در نیمه دوم سعی کردند که حریف را زیر فشار بگذراند و ورق را برگردانند، اما تلاش‌های زردپوش‌ها بي‌نتیجه ماند. رومانی با ۲ شکست و یک تساوی و کسب تنها یک امتیاز در قعر جدول گروه A قرار گرفت و این مسابقات را وداع گفت.

ملی‌پوشان آلبانی در پی این پیروزی تاریخی هنوز هم از شانس کوچکی برای صعود به مرحله یک‌ هشتم نهایی برخوردارند.

ناگفته نماند که تیم ملی آلبانی برای نخستین بار در مسابقات جام ملت‌های اروپا حضور دارد.

 

کد خبر 337627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha